Menu

HomeDovida AmsterdamCliëntenraad

Cliëntenraad
Dovida Amsterdam

De Cliëntenraad van Dovida Amsterdam is naast haar wettelijke bevoegdheden informeel van aard, breder van inhoud en voor alle klanten, oud-klanten en/of naasten en vertegenwoordigers toegankelijk.

De leden van de Cliëntenraad komen bijeen om actuele thema’s rondom de dienst- en zorgverlening te bespreken en voorstellen te doen aan de directie van Dovida Amsterdam. Door het regelmatige onderlinge contact kan de Cliëntenraad haar taak goed uitvoeren.

Doel van de cliëntenraad

  • Behartigt de gemeenschappelijke belangen van (toekomstige) klanten
  • Bewaakt de kwaliteit van de dienst- en zorgverlening
  • Is een klankbord voor de directie

De Cliëntenraad is er voor alle klanten en hun naasten

De Cliëntenraad blijft graag op de hoogte van de ervaringen met de dienst- en zorgverlening, die Dovida Amsterdam verleent. Wat gaat er goed? Wat kan anders of beter? Daarbij kijkt de Cliëntenraad altijd naar het gemeenschappelijke belang voor alle klanten. Heeft de klant een individuele klacht dan kan dat beter eerst besproken worden met de Klantcoördinator. Komt de klant of naasten er niet uit of ontevreden over de afhandeling dan kan een gesprek met de directie uitkomst bieden. De leden van de Cliëntenraad zijn ook altijd te benaderen voor advies. Indien gewenst kan een persoonlijke afspraak thuis worden gemaakt. De Cliëntenraad gaat vertrouwelijk om met hetgeen wordt gedeeld.

Voor individuele klachten heeft Dovida ook een eigen klachtenregeling. Deze kan worden geraadpleegd op www.dovida.nl/klachtenregeling of op te vragen bij de directie of de Cliëntenraad.

Lid worden van de Cliëntenraad?

Als u vanuit het belang van de klanten een actieve bijdrage wilt leveren aan de ontwikkeling van Dovida Amsterdam dan kunt u lid worden van de Cliëntenraad. Neem voor meer informatie geheel vrijblijvend contact op met de leden van de Cliëntenraad.