Menu

Vacature
HR Coördinator

Ben jij een P&O professional en wil je werken bij de trendsetter in de thuiszorg? Sta jij te springen om gepassioneerd nieuwe medewerkers te werven en te begeleiden? Ben jij een netwerker en weet je precies wie wij nodig hebben om onze klanten optimaal te bedienen? Dan is Dovida op zoek naar jou!

Dovida Noord-Holland-Noord draagt met vestigingen in Alkmaar en Hoorn zorg voor een vertrouwde oude dag. Wij doen dat door praktische en betekenisvolle ondersteuning in het leven van alledag waarbij persoonlijke aandacht de kern is: vaste Caregivers op vaste tijdstippen die samen met de klant bepaald worden. Hierdoor maken wij het mogelijk dat onze klanten – veelal senioren – zo lang mogelijk op een prettige en veilige manier thuis kunnen blijven wonen.

Hoe ziet jouw dag eruit als HR coördinator?

Als HR Coördinator ben jij verantwoordelijk voor alle processen rondom de in,- door- en uitstroom van onze medewerkers (Caregivers en medewerkers Supportteam). Daarbij is het terugdringen van het verzuim een van de belangrijkste aandachtsgebieden. Een belangrijk deel van je dag bestaat uit contacten met (potentiële) Caregivers. Je werkt binnen jouw klantteam samen met de Caregivercoördinatoren, Klantcoördinatoren en de Planners. Gezamenlijk bepaal je welke Caregiver het beste bij welke klant past. Dit heeft natuurlijk te maken met beschikbaarheid maar zeker ook met persoonlijkheid.

Het is even puzzelen, maar als de match gemaakt is, kan de ondersteuning van de klant vaak nog diezelfde week worden gestart! De Caregivercoördinatoren hebben als primaire rol de werving en selectie van CAREGivers en de functioneringsgesprekken met Caregivers. Zij rapporteren direct aan jou. Je begeleidt verzuimcases, dienaangaande ben je gesprekspartner voor de arbodienst en UWV. Je bent samen met je HR-collega’s verantwoordelijk voor het Caregiver- leadership programma (scholingsprogramma voor Caregivers). Je bent baanbrekend met de ontwikkeling van werving- en trainingsprogramma’s en de ontwikkeling en implementatie van verzuimprogramma’s.

Wat zijn daarnaast jouw werkzaamheden?

  • Ondersteunen bij het implementeren en optimaliseren van het HR-beleid, procedures en HR-instrumenten en toezien op de borging hiervan.
  • Het adviseren over organisatie- en personeelsontwikkelingen. Je komt proactief met voorstellen en betrekt je HR-collega’s hierin.
  • Monitoren van inzetbaarheid, ontwikkelmogelijkheden en loyaliteit van Caregivers aan Dovida.
  • Het inplannen, opzetten en uitvoeren van Caregiver-bijeenkomsten en trainingen.
  • Evalueren en up to date houden van alle trainings- en scholingsmaterialen.
  • Up to date houden van kennis van de CAO en alle juridische kaders hieromtrent.
  • Contact met loonadministratiekantoor, UWV, arbodienst, detacheringskantoren en andere relevante netwerk- en kennisorganisaties.

Wie jij als persoon bent is voor Dovida zeer belangrijk:

  • Je hebt een uitzonderlijke dienstverlenende en tevens commerciële instelling;
  • Met jouw communicatieve en sociale vaardigheden, ben je een prettige gesprekspartner met een hoge gunfactor. Ook moeilijke gesprekken ga je niet uit de weg;
  • Je weet prioriteiten te stellen en bent stressbestendig. Je krijgt te maken met veel ad hoc regelwerk, dus jouw talent om snel te schakelen en je flexibiliteit zijn onmisbaar in deze functie;
  • Je toont eigen initiatief en bent in staat zelfstandig beslissingen te nemen;
  • Je bent een echte verbinder en zoekt proactief de samenwerking op met andere teams en collega’s binnen de organisatie;
  • Je werkt accuraat, discreet en je bent integer;
  • Je vindt het een uitdaging om jezelf door te ontwikkelen en op deze wijze ook een bijdrage te leveren aan de kwalitatieve ontwikkeling van ons snelgroeiende bedrijf;
  • Je vindt het belangrijk om je kennis omtrent wet- en regelgeving up to date te houden en bent op de hoogte van alle ontwikkelingen op het gebied van HR en past dit toe in je werk;
  • Je hebt een sterke affiniteit met senioren en bent ervan overtuigd dat dit de manier van zorg is die je je eigen (groot)ouders toewenst;
  • Daarnaast heb je een afgeronde HBO opleiding gedaan in de richting van HR en heb je minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie. Ervaring met verzuim en de WvP is een vereiste.

Wat wordt je geboden?

  • Een functie voor 24-32 uur, waar geen dag hetzelfde is;
  • Een enthousiast en betrokken team waar klant- en medewerkersbeleving hoog in het vaandel staat;
  • Waardevol werk binnen een groeiende en vernieuwende organisatie die anders durft te denken en tegen de stroom in durft te gaan. En met succes: Dovida wordt gewaardeerd op ZorgkaartNederland met een gemiddeld cijfer van 9,2;
  • Salarisindicatie conform cao VVT schaal 50-55;
  • Je rapporteert aan de algemeen directeur.

Dovida Noord-Holland-Noord

Dovida Noord-Holland-Noord is een echt familiebedrijf onder de bezielende leiding van Babette en Marco Groffen. Zes jaar geleden begonnen in Alkmaar en omstreken, drie jaar geleden een vestiging gestart in Westfriesland. Dovida Noord-Holland-Noord heeft vanaf de start een stevige groei doorgemaakt van 20-25% in aantallen medewerkers en aantallen klanten.

Momenteel werken er ruim 120 mensen bij Dovida Noord-Holland-Noord: hiermee is het een van de grootste vestigingen van Dovida en is het de marktleider op het gebied van dementiezorg voor senioren thuis in Noord-Holland-Noord.

Heb je interesse in dit mooie en zinvolle werk? Dan gaan wij graag met je in gesprek!

Spreek je ons liever direct? Bel dan naar 072-2001009 en vraag naar Marco.

Hopelijk tot snel!

Wij heten niet langer Home Instead Nederland

Wij heten nu Dovida!

Lees meer